02 4487 2654

PROTISSIMO® krok za krokom 4. fáza 

vyvážená strava na základe nových stravovacích návykov, teda 1 proteínové jedlo a 3 pravé jedlá  + všetky druhy zeleniny + minimálne 1 ks ovocia denne. 


Indikácie: Záverečná fáza programu PROTISSIMO®, ktorá má byť dodržiavaná trvale v rámci nových stravovacích návykov.

 

1) Táto fáza vám umožní trvale si udržať optimálnu telesnú hmotnosť.

2) Podľa známeho pravidla „rovnaké príčiny vyvolávajú rovnaké následky“, priberiete takmer určite stratené kilogramy späť, pokiaľ zásadne nezmeníte svoje stravovacie návyky.

3) Fáza číslo 4 už nie je žiadnou diétou a preto v nej nejde o to jesť málo, ale hlavne zdravo.

4) Prospeje nie len vašej postave, ale tiež vášmu zdraviu celkovo.

5) Rozhodne je užitočné pravidelne navštevovať svojho terapeuta, ktorý vám najlepšie pomôže trvale udržať telesnú hmotnosť. 

Príklad typického dňa 4. fázy proteínovej diéty PROTISSIMO®

raňajky
nesladený nápoj (voda, slabší čierny čaj, bylinkový čaj, slabšia káva alebo kávovinová náhrada), k prisladeniu možno použiť stéviu alebo sladidlá pre diabetikov + 1 proteínové jedlo PROTISSIMO®

desiata
1 ks ovocia ALEBO 1 nízkotučný jogurt


obed
1 „pravé“ diétne jedlo bez obmedzenia, avšak detskú porciu + zelenina bez obmedzenia alebo príloha v detskej porcii 


olovrant o 16.00
veľký pohár minerálnej vody alebo slabšieho čaju, 1 proteínová tyčinka PROTISSIMO® alebo 1 ks ovocia, 1 „pravé“ diétne jedlo bez obmedzenia, avšak detskú porciu + zelenina bez obmedzenia alebo príloha v detskej porcii


Definícia najväčších nepriateľov štíhlej postavy

1) Nepravidelné stravovanie.

2) Rýchle cukry a tučné jedlá.

3) Príliš veľké porcie (dospelý človek potrebuje objemovo menšie porcie ako dospievajúci jedinec!).

4) Nedostatok pohybu.

5) Nadmerné užívanie klasických stimulačných a uvoľňujúcich návykových látok – kofeinizmus, alkoholizmus, nikotinizmus. 

PROTISSIMO® desatoro

1) Stravujeme sa ako diabetik - zásadne jeme 3 - 4 x denne (malé porcie – jedlá bohaté na bielkoviny – chudobné na tuky a sacharidy).

2) Odnaučíme sa „zobať“ a bezmyšlienkovito si niečo pchať do úst, nech už je to počas dňa alebo večer pri televízii.

3) Vystríhame sa všetkých stravovacích výstrelkov, nech už ide o akékoľvek  jedlo.

4) Všetky druhy čerstvého ovocia jeme zásadne mimo hlavného jedla (teda na desiatu alebo na olovrant).

5) Vynecháme nevhodné tepelné úpravy jedál (pečenie, vyprážanie, grilovanie) a uprednostňujeme dusenie, varenie v pare alebo marinovanie.

6) Jeme pomaly a jedlá starostlivo rozhryzieme.

7) 2 x denne jeme jedlá bohaté na bielkoviny a skladbu jedálnička neustále meníme. Mäso konzumujeme len 2 - 3 x týždenne. Z nášho života musia de facto zmiznúť údeniny. Hydinu jeme bez kože. Ryba ponúka pre vaše zdravie vôbec tie najlepšie bielkoviny. Preto by sme mali ryby jesť 2 - 3 x týždenne, varené pri nízkych teplotách (v pare, v papilote alebo podusené vo vode). Dávame prednosť netučným druhom rýb. Vajcia v BIO kvalite môžeme  jesť 2 - 3 x do týždňa (teda 6 - 8 ks vajec týždenne, pokiaľ nemáme problémy s cholesterolom).

8) Čerstvej a surovej zeleniny môžeme zjesť koľko chceme.

9) Škroboviny (ryža, strukoviny, zemiaky) konzumujeme v rozumných porciách. Chlieb budeme jesť tiež obmedzene a len vtedy, pokiaľ naše jedlo neobsahuje iné škroboviny.

10) Je potrebné sa vyhýbať dezertom a ďalším sladkostiam, ktoré nemajú žiadnu výživovú hodnotu a spoľahlivo nás privedú do bodu, kde celé toto rozprávanie začalo…teda späť do fázy č.1. 

Najčastejšie chyby v štvrtej fáze

1) Návrat k starým stravovacím návykom podľa hesla „zvyk je železná košeľa“ alebo pod tlakom okolia („všetci to jedia a nič im nie je“).

2) Predstava, že nová telesná hmotnosť sa udrží sama (je potrebné sa naďalej venovať pravidelnej fyzickej aktivite aspoň 2 x týždenne, neustále sa kontrolovať v jedle a nepodliehať reklamným kampaniam na potraviny).

3) Neschopnosť rozlúčiť sa natrvalo s niektorými obľúbenými škodlivými potravinami alebo aspoň dramaticky obmedziť ich konzumáciu (údeniny, nasýtené tuky, omáčky, sladkosti, hranolky, fast foody, hamburgery, alkohol,...).

4) Neschopnosť rozlúčiť sa navždy s niektorými typmi tepelnej úpravy jedál (vyprážanie, grilovanie, pečenie).


Our website is protected by DMC Firewall!