02 4487 2654

PROTISSIMO® krok za krokom 2. FÁZA

návrat k jednému „pravému“ jedlu bohatému na bielkoviny, teda 3 proteínové jedlá + zelenina a 1 „pravé“ jedlo


Priemerná rýchlosť chudnutia u inak zdravých jedincov: 3 - 5 kg za mesiac.

Indikácie:  Pokračujúca fáza po fáze č. 1 ALEBO úvodná fáza redukčného programu u menších redukcií alebo u pacientov s chronickou chorobou.

1) Druhá fáza je nevyhnutnou etapou v programe redukcie telesnej hmotnosti PROTISSIMO®.

2) Je jednoduchá, úplne bezpečná a veľmi dobre znášaná. Má trvať dvojnásobne dlhšiu dobu v porovnaní s predchádzajúcou fázou!

3) S prihliadnutím na cieľ a odporúčanie terapeuta ju môžete držať veľa týždňov až mesiacov, bez akéhokoľvek rizika pre vaše zdravie za predpokladu, že budete dodržiavať naše odporúčania a rady vášho terapeuta.

4) V praxi môžu nastať tri situácie:

Fáza č. 2 nastupuje po fáze č. 1. Je  prvým krokom k návratu k „normálnemu“ stravovaniu formou náhrady jedného   proteínového jedla PROTISSIMO® jedným jedlom „pravým“, pričom prílohu tvorí stále iba zelenina.

Fáza č. 2 je použitá k premosteniu časového priestoru v priebehu 1. fázy. Takto ju terapeut môže odporučiť k „oddychu“ u pacientov, ktorí potrebujú redukovať veľa kilogramov a sú už niekoľko týždňov na prvej fáze, respektíve u   pacientov, ktorým pracovné či spoločenské povinnosti nedovoľujú zostať v 1. fáze nepretržite (svadba, dovolenka, neodkladná služobná cesta, a pod.)

Fáza č. 2 je úvodná fáza vašej redukčnej kúry. U klientov s menšími redukciami, respektíve u pacientov s chronickou chorobou užívajúcich lieky, začíname redukčný program PROTISSIMO® až fázou č. 2.

Príklad typického dňa 2. fázy proteínovej diéty PROTISSIMO®

raňajky
nesladený nápoj (voda, slabší čierny čaj, bylinkový čaj, slabšia káva alebo kávovinová náhrada), k prisladeniu možno použiť stéviu alebo sladidlá pre diabetikov + 1 proteínové jedlo PROTISSIMO®

obed
1 „pravé“ jedlo - výber zo zoznamu, ktorý je uvedený nižšie + povolené druhy zeleniny - výber zo zoznamu, ktorý bol uvedený v popise 1. fázy


olovrant o 16.00
veľký pohár minerálnej vody alebo slabšieho čaju a 1 proteínové jedlo PROTISSIMO®

večera
1 proteínové jedlo PROTISSIMO® + povolené druhy zeleniny


Aj v 2. fáze platí, že pokiaľ je vaša východzia hmotnosť vyššia ako 90 kg, potom môžete v priebehu dňa zjesť ešte jedno proteínové jedlo PROTISSIMO® navyše. 

Dôležité upozornenie:  Obed je možné zameniť s večerou, teda na obed si môžete dať proteínové jedlo a večer „pravé“ alebo naopak. Je to možné aj ľubovoľne striedať. 

Povolené druhy živočíšnych a rastlinných bielkovín pre 2. A 3. fázu (porcia s hmotnosťou 150 g, ak nie je v zátvorke uvedené inak) 

■1 ks BIO vajce (natvrdo alebo namäkko)

■Amur (100 g)

■Kandát (100 g)

■Pleskáč (100 g)

■Halibut

■Jahňacie alebo baranie stehno (100 g)

■Kuracia alebo kačacia pečienka  (100 g)

■Kuracie, morčacie alebo králičie mäso bez kože

■Chudá alebo diétna („low fat“) šunka (100 g)

■Lieň – kaprovitá ryba (100 g)

■Morský ďas

■Morský vlk

■Ostriež (100 g)

■Olomoucké syrečky

■Pangas

■Platesa

■Pražma

■Prírodný teľací rezeň (dobre prepečený)  - 100 g

■Pstruh

■Sushi (100 g)

■Tofu (prírodné, s riasou, údené…)

■Tolstolobik (100 g)

■Treska (100 g)

■Úhor (100 g)

■Žralok

Z diéty sú v 2. a 3. fáze vylúčené všetky druhy príliš tučných (príliš kalorických) druhov mäsa (losos, tuniak, makrela, šťuka, kapor, morské plody, bravčové, hovädzie, kačka, atď.).

K dochuteniu je možné používať de facto všetky druhy sušeného korenia, citrónovú šťavu, sušenú cibuľu a cesnak.  Nezabúdajte naďalej riadne soliť.

Nezabúdajte na užívanie minerálov a výživových doplnkov, ktoré vám k diéte odporučil váš terapeut! 

Nezabúdajte veľa piť!!! 

NAŠA RADA:
Využite obdobie diéty a naučte sa pravidelne konzumovať rybie mäso. Držte sa pravidla, že čím je mäso v surovom stave svetlejšie, tým je pre organizmus prínosnejšie a tiež stráviteľnejšie. Objavte svet tofu, navštívte vegetariánsku či vegánsku reštauráciu! 


Príprava „pravých“ jedál
1) Najlepšou formou úpravy mäsa je marinovanie.

2) Pravé jedlo (mäso, tofu, atď.) je možné tiež opiecť na panvici na niekoľkých kvapkách kvalitného oleja.

Zavádzanie proteínových tyčiniek do jedálnička
Proteínové tyčinky PROTISSIMO® zavádzame do jedálnička veľmi opatrne a to ako náhradu jedného proteínového jedla PROTISSIMO®, pokiaľ možno až v druhej polovici 2. fázy (s výnimkou tyčiniek, ktoré sú vhodné od 1. fázy). 


Kedy začať s fyzickou aktivitou?
Počnúc druhou polovicou druhej fázy, teda v okamžiku zavedenia proteínových tyčiniek do jedálnička, je veľmi potrebné obohatiť diétny bielkovinový program PROTISSIMO® o pravidelnú telesnú aktivitu (aspoň 1 hodinu 2-3 x týždenne). Vhodné sú tieto typy aktivít: beh, bicykel (spinning), pilates, plávanie, rozumné posilňovanie, a pod. Hlavne všetky druhy tzv. aérobnej aktivity, t.j. také, pri ktorých sa zapotíte a zadýchate (šachy, jóga, zjazdové lyžovanie či golf tieto predpoklady rozhodne nespĺňajú!).


A čo nasleduje po druhej fáze?
1) Pokiaľ došlo k splneniu hmotnostného cieľa, ktorý si klient s terapeutom stanovil, potom je ďalším krokom prechod do fázy č. 3.

2) Pokiaľ k splneniu hmotnostného cieľa nedošlo, ale nie je k nemu ďaleko, potom je ďalším krokom pokračovanie fázy č. 2.

3) Pokiaľ k splneniu hmotnostného cieľa nedošlo a je k nemu stále ešte veľmi ďaleko, potom je ďalším krokom prechod späť do fázy č. 1.

Najčastejšie chyby v druhej fáze
1) Svojvoľné „automatické“ zavedenie príloh k povolenému „pravému“ jedlu (prípustná je iba zelenina uvarená vo vode alebo v pare, v žiadnom prípade nie zemiaky, ryža alebo dokonca knedle!).

2) Nedostatočný prísun instantných bielkovín pre pocit zasýtenia.

3) Zavedenie pečiva do jedálnička (v 2. fáze naďalej neprístupné!).

4) Nedodržiavanie pitného režimu (v druhej fáze je stále potrebné vypiť aspoň 1,5 l tekutín denne).

5) Nedodržiavanie pokynov k nutnosti zavedenia pravidelnej fyzickej aktivity.

6) Príliš rýchle zavedenie proteínových tyčiniek do jedálnička pre ich „praktickosť a chutnosť“. Výnimku tvoria 2 druhy tyčiniek Karamelová low a Malinová low, ktoré majú znížený obsah cukru a sú vhodné už od 1. fázy.

7) Prisladzovanie nápojov cukrom (naďalej je potrebné používať stéviu alebo sladidlo pre diabetikov).

8) Stále je potrebné externé doplňovanie minerálov, vitamínov a omega kyselín.

ČÍTAŤ ĎALEJ FÁZU ČÍSLO 3.


DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd